
Қаншалықты жиі кездесетін жағдай, сіз дүкеннен қалаған затыңызды сатып алып, үйге келген соң оның игілігімен рахаттануға дәмеленесіз, ал ол жұмысты істемейді. Мұндай оқиға өнімдерді сатып алған жағдайларда болады. Мысалы, қаптамасын ашқан кезде Сіз тауардың бұзылғанын байқадыңыз. Мұндай жағдайларда не істеу керек? Бәрін сол қалпында қалдыру керек пе? Ал мұны Заң тұрғысынан.
-Мысалы,Сізкепілдік мерзімі бар электрүтігінісатып алдыңыз, оныдүкенде тексердіңіз.
Кешкежұбайыңыздың шалбарын үтіктеп беруге кірістіңіз, нәтижесіндешалбардұрыс үтіктелмей сол күйінде қалады,өйткенібуменүтіктеурежиміістемейді екен.
«Тұтынушылардыңқұқықтарынқорғаутуралы» ҚРЗаңының15-бабынасәйкестиісті емес спадағы тауар сатылған тұтынушы, егер сатушы (дайындаушы) оған тауардағы кемшіліктер жөнінде айтпаса, өз таңдауы бойынша:
1)сатып алу бағасын мөлшерлес кемітуді;
2)тауардағы кемшіліктерін өтеусіз жоюды талап етуге құқылы. Тиісті емес сападағы тауарды сатушы оның дайындаушысы болып табылмаған жағдайда, осы тармақтың 2), 4) және 5) тармақшаларында көрсетілген талаптар сатып алушының таңдауы бойынша сатушыға не дайындаушыға қойылуы мүмкін;
3)тауардағы кемшіліктерді жоюға жұмсаған өз шығыстарынөтеу;
4)ұқсасмаркалытауарға(модельге,артикулға) тауарға ауыстыруды;
5)сатып алу бағасынтиісінше қайта есептей отырып, басқамаркадағы(модельдегі,артикулдағы)осындайтауарғаауыстыру;
6)шарттыбұзужәнетауар үшін төленгенақшалай соманықайтаруды талап етуге құқылы.
КелесікүніСіздүкенге қайтадан барып, үтіктітексеріп, бурежимішыныменжұмысістемейтініне көз жеткіздіңіз.
Сатушытексеружүргізуүшінсервистіккомпанияғажүгінудіұсынады.
БұлжағдайдаСатушы«Тұтынушылардыңқұқықтарынқорғаутуралы».ҚРЗаңының30-бабының2-тармағына сәйкесәрекет етті. Тұтынушытауардан кемшіліктер тапқан жағдайда сатушы (дайындаушы) – оны дереу ауыстыруға, ал сатушының (дайындаушының) тауар сапасын қосымша тексеруі қажет болған кезде тиісті талап қойылған кезден бастап күнтізбелік отыз күн ішінде ауыстыруға міндетті.
Сервистіккомпаниядатексеруденкейінжөндеугежатпайтынзауыттықақау барекені туралыактжасалынды.Актіні тұтынушыактінісатушығатапсырды,олонымен танысып басқа маркалы үтік ұсынды, бірақ тұтынушыға онда бу режимнің болмауына байланысты ұсынылған үтік ұнамады делік.
Заңның29-бабының4-тармағынасәйкес,егерсатушыны(дайындаушыны,
орындаушыны) тауарды сатып алудың (жұмысты орындаудың қызметті көрсетудің) нақты мақсаттары туралы хабардар етсе, сатушы (дайындаушы, орындаушы) тұтынушыға тиісті сападағы, осы мақсаттарға сәйкес пайдалануға жарамды тауарды беруге (жұмысты орындауға, қызметті көрсетуге) міндетті.
Тұтынушыақшанықайтарудыталап етеді,алайда сатушы ақшаны қайтарудвн бас тартты.
БұлжағдайдатұтынушыҚРЗаңының42-4 бабының тәртібінде Тұтынушы сатушығашарттыбұзуға жәнетауарға төленгенсоманықайтару туралы жазбашашағымжазады.
Шарттыбұзған кезде тұтынушыменесепайырысу тауардың бағасы көтерілген жағдайда – оның шарттыбұзған кездегі бағасының негізінде, ал бағасы төмендеген жағдайда тауардың сатып алу кезіндегі бағасының негізінде жүргізіледі.
Шағымды алған соң Сатушы кешірім сұрап, үтіктің ақшасын қайтарып береді.
Дереккөз: Қазақстан Республикасы Сауда және интеграция министрлігінің Ақмола облысы бойынша Сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменті